Napísal som tlačovú správu pre vydavateľstvo LOM, k ich prvému releasu - split Mrkva/Bolka.
Radi by sme Vám predstavili najlepší release, ktorý bol kedy vydaný. Alebo prinajmenšom najlepší release z tohto týždňovej várky slovenskej experimentálnej elektronickej hudby. Tento život meniaci split Vás prichystá na nevyhnutnú blízku budúcnosť v ktorej bude bežnou súčasťou každodennosti interakcia s nanotechnologickými rojmi hmyzu.
Ale vysoké neprírodné frekvencie malých mávajúcich krídiel sú len jednou časťou z celku. Mnoho sa odohráva aj v strednom a nízkom spektre, čo otvára tento album interpretáciám. Prostredia v akom ho počúvate evokujú rozličné výsledky. Ako hudba, ktorú počúvate v temnote svojho domova tento album umožňuje naladiť sa na frekvenciu svojho vnútorného chrobáka. A keď počúvate mimo bezpečia svojho úľa, tieto kompozície dokážu oživiť neživé predmety. Či už je to hrejivý drone smrti, ktorý objíma posledné explózie roztápajúcich sa myšlienok (Mrkva – Anders) alebo field recording bosej prechádzky zamrznutou trávou (Bolka – Kostrbatá stopa), tento album má mnoho čo ponúknuť správne naladenému poslucháčovi. A aj keď niekedy rozpoznáte zdroje zvuku ako napríklad kvapkajúce umývadlo, stále je to o 120% lepší zážitok ako ten študentský film o dievčati, ktoré si strkalo špagety do gatiek.
Tento split bol vytvorený dvomi slovenskými skladateľmi ako prvý release pre vydavateľstvo LOM (nultý release bola kompilácia rôznych hudobníkov ZVUKOLOM). Mrkva (Jonáš Gruska) je duchovný otec Lomu so širokým poľom záujmov (napríklad modulárne záhradníctvo). Bolka (Matúš Kobolka) je známy ako fešák, ktorý sa venuje glitchy mikrotonálnym kompozíciám a ktorého šiltovka má rozsiahlu fanúšikovskú základňu.
Radi by sme Vám predstavili najlepší release, ktorý bol kedy vydaný. Alebo prinajmenšom najlepší release z tohto týždňovej várky slovenskej experimentálnej elektronickej hudby. Tento život meniaci split Vás prichystá na nevyhnutnú blízku budúcnosť v ktorej bude bežnou súčasťou každodennosti interakcia s nanotechnologickými rojmi hmyzu.
Ale vysoké neprírodné frekvencie malých mávajúcich krídiel sú len jednou časťou z celku. Mnoho sa odohráva aj v strednom a nízkom spektre, čo otvára tento album interpretáciám. Prostredia v akom ho počúvate evokujú rozličné výsledky. Ako hudba, ktorú počúvate v temnote svojho domova tento album umožňuje naladiť sa na frekvenciu svojho vnútorného chrobáka. A keď počúvate mimo bezpečia svojho úľa, tieto kompozície dokážu oživiť neživé predmety. Či už je to hrejivý drone smrti, ktorý objíma posledné explózie roztápajúcich sa myšlienok (Mrkva – Anders) alebo field recording bosej prechádzky zamrznutou trávou (Bolka – Kostrbatá stopa), tento album má mnoho čo ponúknuť správne naladenému poslucháčovi. A aj keď niekedy rozpoznáte zdroje zvuku ako napríklad kvapkajúce umývadlo, stále je to o 120% lepší zážitok ako ten študentský film o dievčati, ktoré si strkalo špagety do gatiek.
Tento split bol vytvorený dvomi slovenskými skladateľmi ako prvý release pre vydavateľstvo LOM (nultý release bola kompilácia rôznych hudobníkov ZVUKOLOM). Mrkva (Jonáš Gruska) je duchovný otec Lomu so širokým poľom záujmov (napríklad modulárne záhradníctvo). Bolka (Matúš Kobolka) je známy ako fešák, ktorý sa venuje glitchy mikrotonálnym kompozíciám a ktorého šiltovka má rozsiahlu fanúšikovskú základňu.
No comments:
Post a Comment