Tieň kráčajúcej ženy zakrýva jej slzy, záhrobná poézia v nočných zvukoch cintorínu.
Pôvodne to mal byť soundtrack k divadelnému predstaveniu; duchársky láskypríbeh tajuplného hrôzostrašna. Ryan Gosling a Zach Shields zdieľajú posadnutosť nadprirodzenom, duchmi a netvormi, mrtvolami, ktoré povstali zo svojich hrobov. Ich projekt sa rozvinul do formy malej udalosti, kde sa stretáva helovínsky gospel s detským chórom, strašidelné filmy s doo-wopom.
Úvod albumu je poetický - rytmicky trieštiace sa sklo (broken glass/broken hearts), truhlová basa, sem-tam osamelý slák - vytvára Burtonovskú atmosféru. Tretia skladba je prelomová, uptempo rytmika má v sebe Waitsovský twist, "videl som niečo v izbe, v ktorej spíš". Štvrtá skladba privádza na scénu osvetlenú sviečkami detský zbor s textom "like a lamb to the slaughter". Deti spievajúce mierne nepatričné texty sú v hudobnej tradícii celkom lákavo-kontroverzný prvok. Zbor z konzervatória pri striebornom jazere tu nie je využívaný samoúčelne - podkresľuje, vyvažuje a dopĺňa starosvetský rozochvený barytón Ryana Goslinga a mierne zameniteľný indie prejav Zacha Shieldsa. Štylistická cieľavedomosť je podporené výberom nástrojov i metód. V producentskom prístupe cítiť rebéliu voči profesionalite, hravý diletantizmus, evokovanú naivitu - detský zbor slúži ako katalyzátor tvorivosti. Na prvom mieste je zábava, až potom hudba, čo v tomto prípade výslednému celku prospieva. Mrtvé deti si spievajú na výlete loďou, na cmiteri zvodný diabol organizuje open-air kabaret a z Lose your soul cítiť materializujúcu sa energiu zburcovanej detskej masy.
Atmosféra strašidelnosti kombinovaná s detským entuziazmom. Chytľavosť. Arcade Fire hrajúci koncert v Rodine Addamsovcov. Nick Cave a Tom Waits vo vašej lokálnej škôlke.
:domovská stránka, myspace, vydavateľstvo
No comments:
Post a Comment